Missie - det er mig...

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Missie - det er mig...

Indlæg by Gæst on Lør 13 nov 2010, 01:25

Hej - her er jeg så.

30 år, mor til tre piger og gift med en meget forstående mand.

Jeg har siddet og ledt lidt efter et forum for folk der har "tendens" til selvskade, eller hvordan man nu skal formulere det pænt.

Det har jeg opdaget, at jeg har.

Første gang jeg rigtig oplevede det på mig selv var som ca 18-årig, hvor jeg blev så frustreret og afmægtig (over hvad kan jeg altså ikke huske) at jeg hamrede en blyant så hårdt ned i min arm, at jeg stadig har et ar af det, endda med den grå bly-farve.

Så var der en lang periode - hvor det "værste" kun var sådan noget med at gå med bare tæer i sneen, vaske hænder i MEGET varmt vand, bide negle så langt ned at det gjorde ondt (men ikke kunne ses), pillen i tæerne, så det gjorde ondt.

Først i dag - hvor jeg går til psykiater (langt om længe - selvom jeg første gang bad om hjælp da jeg var 21-22 år) har jeg fået øjnene lidt op for hva' det er jeg, jeg har gang i.

For de sidste tre år er det blevet værre - jeg har så også fået det langt værre psykisk end nogensinde før.

Det viser sig at jeg både har svær ocd (mest tvangstanker, næsten ingen -handlinger), svære og tilbagevendende depressioner fra barnsben af (selvom ingen fangede det, og jeg selv måtte opsøge læge som voksen) - og også har fået diagnosen "emotionelt ustabil personlighedsforstyrret".

Alt dette regner jeg med har noget med mine "tendenser" at gøre.

Jeg har i løbet af det sidste års tid oplevet at skære i mig selv, hakke i mig selv, prøve at prikke hul på mig selv, piller hud og negle af tæerne så det bløder og gør ondt (men kan skjules for andre).

Altsammen hverken for at "få opmærksomhed" for jeg har skjult det meget (og gør det stadig - selv overfor min psykiater) - eller for at være interessant eller forsøge selvmord.

Jeg gør det når jeg føler mig presset så hårdt op i en krog at jeg har en meget virkelig og aktuel følelse af at "enten gør jeg noget ondt ved mig selv, for at fjerne smerten fra mit hjerte/sind/sjæl - eller også eksploderer jeg i sådan et voldsomt raseri at jeg kommer til at slå mine børn eller bare gå ned i skoven og hænge mig selv...!"

Selvom jeg senere hen sagtens kan se at det er dumt og alt muligt, at gøre grimme ting ved sig selv - så har jeg altså stadig kun den tanke efterfølgende, at det da trods alt var bedre end at tage livet af mig selv.

Jeg har jo et stort ansvar - både overfor børn og mand, men også venner, familie osv.
Når psyken fortæller mig, at jeg ikke er en skid værd og ingen alligevel ville savne mig hvis... Ja, så ser jeg lige på min mands blik eller mine ungers leg og ved, at det passer alligevel ikke. For selvom jeg ikke yder det jeg hverken kan eller bør eller skal eller burde lige for tiden - så VILLE det godt nok for pokker da være meget mere ondt af mig at forsvinde, end det er lige at få "lettet trykket" ved at have en smerte et eller andet sted.

Ja, jeg skriver og skriver - meget mere end der nok burde stå i en præsentation...
Men har lige skimmet fora'et her, og kan se at det måske ikke helt alligevel er det helt rette sted - men det var søreme det bedste bud jeg ku' finde.
For har virkelig kigget og ledt efter et sted at vende disse tanker. Har fundet andre steder (ved ikke om man må nævne "andre steder" ved navn her, så jeg lader lige være - sku' helst ikke komme på tværs fra start jo Wink ) - men så er det noget med at man ikke må være over 25 og alt sådan noget.

Så nu prøver jeg chancen her - og håber jeg kan få lidt at arbejde med...

Mange hilsner fra
Missie.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: Missie - det er mig...

Indlæg by KunMig on Lør 13 nov 2010, 02:24

Undskyld, men forstår det ikke helt...

Har du en spiseforstyrrelse?

Hvis ikke synes jeg at du skal forlade hjemmesiden! Jeg er sikker på at der ikke er nogen på denne hjemmeside der ønsker at du havner i samme situation som os andre... Jeg(vi?) vil ikke have skylden for at du udvikler en spiseforstyrrelse.

Hvis du har en spiseforstyrrelse! Velkommen I love you

KunMig

Antal indlæg : 612

Tjaeh...

Indlæg by Gæst on Lør 13 nov 2010, 02:40

Ja, jeg forstår heller ikke helt... Synes egentligt jeg har beskrevet min situation rimeligt klart...

Er det kun "spiseforstyrrelse" der gør man kan være med? *skrev hun med et lettere forvirret udtryk*
Jeg googlede på "selvskade - forum" og fandt siden her, og har forsøgt at skrive så ærligt jeg kan om det jeg lige sidder med af tanker der plager mig...

Nu har jeg googlet lidt i mellemtiden (siden jeg skrev det her) og har set hvad de forkortelser står for (som jeg lige så i et andet indlæg).

Nej - jeg kan ikke sige jeg har en spiseforstyrrelse på dét plan. Men jeg HAR bestemt spiseforstyrrelser... Jeg spiser for meget, og har det der står som BED også.

Altså, at jeg køøøører ind hele vejen igennem - og får det så dårligt jeg må kaste det op. Men nok ikke på det plan, som jeg fornemmer du vil hen til... ?

Jeg har klikket og klikket - og har ikke kunnet finde "overordnede retningslinier" på forumet her - det ledte jeg også efter i starten. For at sikre mig jeg ikke var helt forkert på den altså.

Men fandt ikke nogen overskift, hvor der står at "denne side er for dem med spiseforstyrrelser" - så jeg tog chancen og oprettede mig.

Er det helt skævt på, når jeg nu har det her med selvskade - og også har en spiseforstyrrelse...?

Og det er HELT ærligt (sidder meget her med mine følelser udenpå, så undskyld hvis jeg kommer til at overreagere - det er slet ikke meningen at lyde grov eller noget, undskyld hvis jeg gør - jeg vil så bare gerne snakke med NOGEN der kender til det med selvskade og hvad der ligger bag, smerten over sig selv og afmagten osv... Og kan slet ikke finde nogle steder...)

Men det eneste der stod, da jeg ville oprette mig, var at jeg skulle "skrive under på" at jeg ikke ville være vulgær, racistisk ulovlig og personforfølgende og sådan...

Så det ville da gøre mig lidt ked af det at skulle forlade siden bare sådan lige... Crying or Very sad

Men tak for dit svar - jeg slutter lidt hurtigt af, fordi jeg kan mærke jeg bliver vred på mig selv og tænker at jeg igen har gjort en fejl og ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 13 nov 2010, 02:42

KunMig skrev:

Hvis du har en spiseforstyrrelse! Velkommen I love you

Undskyld KunMig... Hvis jeg skrev for "hårdt"... Læste lige dit indlæg igen - og så dit hjerte...
Og kan godt se du ikke mener det så hårdt som jeg lige opfattede det i første sekund...

Har bare så stort et behov for at snakke med andre, der kan sætte sig ind i det der med at have lyst til at gøre ondt på sig selv og hade sin krop.

Spiseforstyrrelse - vil du ikke lige definere det for mig? Altså - hvis man kun må være her med en bestemt slags spiseforstyrrelse, så har jeg ikke kunnet finde det, og HAR virkelig brugt tid på at lede før jeg meldte mig på... pale

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 13 nov 2010, 03:01

Hej Missie. Jeg tror ikke, at KunMig var ude på at fortælle dig, at du ikke må færdes på siden, hvis du ikke er spiseforstyrret - hun forsøgte vist bare at beskytte dig mod "endnu et helvede" som der absolut ingen grund er til, at du bliver indfanget af, hvis altså ikke du er det i forvejen. Færdes du her, løber du i høj grad en risiko - du kan blive smittet af vores forskruede forhold til mad, og det er der ingen af os her på siden, der ønsker for dig. Så ja, forummet er for spiseforstyrrede Smile Men i dit indlæg skriver du jo også at du har en form for spiseforstyrrelse - "bare rolig", der er mange af os der ikke er helt knivskarpt defineret i en diagnose som fx anoreksi eller bulimi eller overspisning - grænserne flyder ofte lidt ud, og det er derfor ikke til at stemple folk som værende "ikke spiseforstyrrede" hvis ikke de opfylder alle kravene. Har man et forskruet forhold til mad, har man et forskruet forhold til mad. Mere er der ikke at sige om den sag Smile
Og jeg er sikker på at du kan få talt ud om din selvskade herinde - her er en del selvskadere, så på den måde er du slet heller ikke ude af kategori. Jeg ønsker dig hjerteligt velkommen og håber, at du vil finde hvad du søger her på siden.
Kram Fragile I love you

Gæst
Gæst

Indlæg by KunMig on Lør 13 nov 2010, 03:24

Det jeg skrev var ikke ment somom at du ikke må være her, det er faktisk en stor hjælp for mange!
Grunden til at jeg måske var lidt hård er at jeg selv er fanget af Ana og kan ikke slippe ud. Jeg har været i behandling i snart et år hos tre forskellige, med forskellige metoder, lige lidt har det hjulpet. Jeg har mange forskellige diagnoser pga Ana og er på kanten til at blive indlagt..

Velkommen, igen I love you Selvom jeg ikke er helt tryg ved at jeg måske er skyld i at du måske har en spiseforstyrrelse...

-KunMig

ps. Jeg vil råde dig til at gå til lægen og snakke om dine spisevaner, inden du sætter dig for dybt ind i denne verden.. Der er mange me en slags psykisk sygdom der har tegn på andre psykiske sygdomme, selvom man måske ikke har den. Man må ALDRIG diagnosere sig selv(også til andre)! Der er tegn på Ana og Mia, men ikke på samme måde med andre spiseforstyrrelser...

pps. Har det dårligt over at skrive dette, men det er for DIT bedste! Føler at jeg skriver at du ikke må være på denne side, men sådan er det ikke ment!

KunMig

Antal indlæg : 612

Indlæg by Gæst on Lør 13 nov 2010, 03:35

KunMig skrev:
pps. Har det dårligt over at skrive dette, men det er for DIT bedste! Føler at jeg skriver at du ikke må være på denne side, men sådan er det ikke ment!
Hej igen - lige inden jeg hopper i seng.

Du behøver ikke ha' det skidt over hvad du skriver - jeg nåede heldigvis at fange den kærlige mening i det du skrev - og det Fragile skrev (og taaaak for dit svar også cat ) - og ved det ikke er noget negativt i det...

Kan sagtens forstå hvordan man ikke vil hive andre ind i "en dum verden" med ting - så tror jeg fanger hvad du mener.

Og det er altså slet, slet ikke mig selv der har sat nogle diagnoser på - det er læger/overlæger/sygeplejersker indenfor psykiatrien...
Men jeg er glad for hvad du skriver - for måske læser der nogen med, som kunne blive i tvivl.

Og jeg ønsker jo heller ikke for nogen at blive fanget i sådan noget som hverken spiseforstyrrelser eller lyst/trang/behov for at gøre sig selv ondt... pale Det er jo noget af det værste...

Jeg er rigtig træt nu, så må hellere hoppe i seng - men mange tak for dit svar - og igen også til dig Fragile - fik ikke lige svaret dig ordentligt, men er super glad for dit svar, og det bekræftede også bare det jeg lige nåede at "tænke mig om" omkring - at jeg jo lige skulle lade være med at ta' det som et "gå væk" men at se de søde og kærlige tanker bag det.

Mange godnathilsner
Missie

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 13 nov 2010, 08:07

Missie skrev:

Nej - jeg kan ikke sige jeg har en spiseforstyrrelse på dét plan. Men jeg HAR bestemt spiseforstyrrelser... Jeg spiser for meget, og har det der står som BED også.

Altså, at jeg køøøører ind hele vejen igennem - og får det så dårligt jeg må kaste det op. Men nok ikke på det plan, som jeg fornemmer du vil hen til... ?

Hey Missie

Velkommen hertil Very Happy

Jeg selv har kæmpet med BED i over 20 år!. Det er ikke en anerkendt sygdom, men hvis du har dårlig samvittighed overfor den mad du spiser, har flip 2 eller flere gange om ugen og du evt kaster op eller bruger afførringsmidler, så HAR du BED!!.. Det fik jeg at vide for ganske nylig..(Om 1½år bliver det en anerkendt sygdom og man kan derefter få hjælp) Glæder mig til det BED-helvede snart ka stoppes Very Happy

Men jeg vil dog give de andre ret, at hvis du IKKE er dybt inde i din spiseforstyrelse, så er dette forum måske for barsk!.. Vi snakker MEGETom maden, ikke at spise og alle vores tanker og følelser vedr ANA/MIA.. Det kan godt virke hårdt, hvis man ikke er inde i det Embarassed Der er self et underemne, som hedder "selvskade", men det er kun det, som vi har med selvskade herinde.. Ved ikke om det er nok for dig??

Håber at du finde ud af det Very Happy
Pøj pøj med det hele Very Happy

Gæst
Gæst

Indlæg by Anti on Lør 13 nov 2010, 10:10

Hej og velkommen til Smile Det er mig der har forummet her.
Først og fremmest vil jeg sige, at du selfølgelig er hjerteligt velkommen her uanset hvilken spiseproblematik du har. BED er jo et lige så stort problem som ana/mia er, det er bare nogen lidt andre problemer man kæmper med.
Dernæst vil jeg henvise dig til min anden hjemmeside: www.selvskader.dk , som jeg tror at du vil finde interessant.

Anti

Antal indlæg : 6755
Geografisk sted : kbh

http://www.neverperfect.dk

Indlæg by Blueberrybird on Lør 13 nov 2010, 10:33

Velkommen til Missie Smile
Jeg kan vist ikke sige så meget andet end de andre dejlige piger allerede har gjort, både mht at du selvfølgelig er velkommen lige hvilke problematikker du har med mad, og "pas på"
Kan fortælle at jeg selv har selvskadet voldsomt i perioder de sidste ca.13 år, så forstår klart mange af de tanker du beskriver.
Håber du finder hvad du søger I love you

Blueberrybird

Antal indlæg : 1848
Geografisk sted : Djursland

Indlæg by Gæst on Lør 13 nov 2010, 10:53

Velkommen til Smile
Jeg håber du bliver glad for at være her, og jeg mener helt klart at du også er velkommen Very Happy

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content Today at 01:27

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen