Endnu en ny

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Endnu en ny

Indlæg by Gæst on Søn 06 maj 2012, 19:50

Så fandt jeg endelig ud af, hvordan man skulle lave en præsentation. Tvivler på, at jeg nogensinde lærer at finde rundt i dette..

I hvert fald så hedder jeg Adelaide, og trods det måske ikke lyder dansk, så er jeg 100 % dansker. Jeg er 17 år gammel og er derfor stadig hjemmeboende. Her er det tilladt at faste i 100 år. Hvorfor? Fordi min mor også lider af anoreksi. Det har været et mareridt at skulle vokse op med, at ens egen mor altid var mere koncentreret om at være tynd end sin egen datter. Min far skred da jeg var meget lille, og jeg har aldrig rigtigt set noget til ham. Min mor har aldrig fundet en anden mand, da spiseforstyrrelsen har optaget hende. Jeg lærte i en meget ung alder, at dem der har kontrol over sig selv sulter sig selv, og de svage overspiser og kaster dernæst op. Det skal dog lige siges, at jeg ingen fordomme har om bulimikere.

Jeg ved ikke, om der er andet jeg skal sige. Hvis der er noget I vil vide, så skal i endelige bare skrive eller smide en besked (har fundet ud af, hvordan beskedsystemet virker so far!)

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: Endnu en ny

Indlæg by Gæst on Søn 06 maj 2012, 20:38

Det lyder virkelig forfærdeligt at du er blevet så påvirket af din mor at du selv har fået en spiseforstyrrelse. Har hun slet ikke prøvet at skjule den del for dig?
Jeg spørger lige lidt ind her, fordi jeg selv har en datter og jeg gør netop alt hvad jeg kan for at hun ser mig spise så normalt som muligt. Jeg er ret bange for at hun adopterer mine spisevaner.
Men velkommen til ihvertfald Smile Håber du falder godt til og hurtigt lærer at finde rundt Smile

Gæst
Gæst

Indlæg by TylerGirl02 on Søn 06 maj 2012, 20:39

Velkommen Smile

TylerGirl02

Antal indlæg : 2514
Geografisk sted : Næstved

http://livspigen.blogspot.com

Indlæg by Gæst on Søn 06 maj 2012, 21:05

MissBella skrev:Det lyder virkelig forfærdeligt at du er blevet så påvirket af din mor at du selv har fået en spiseforstyrrelse. Har hun slet ikke prøvet at skjule den del for dig?
Jeg spørger lige lidt ind her, fordi jeg selv har en datter og jeg gør netop alt hvad jeg kan for at hun ser mig spise så normalt som muligt. Jeg er ret bange for at hun adopterer mine spisevaner.
Men velkommen til ihvertfald Smile Håber du falder godt til og hurtigt lærer at finde rundt Smile

Mange tak skal du have. Efter min mors eget udsagn, siger hun altid, at hun i de tidlige år (da jeg var under 10) prøvede så godt som muligt, at skjule den for mig. Alligevel røg jeg altid i skole uden madpakke, for den tynde mor kunne jo ikke have en tyk datter. Min mor lider også af depression, så det har gjort det hele meget sværere for hende dertil at hendes mand forlod hende. Hvert fald så begyndte jeg at blive nysgerrig over, at hun aldrig rigtig spiste, og da jeg som 10/11 årig spurgte ind til det, fik jeg hele historien samt alle skrækhistorierne. Alligevel er jeg blevet en del påvirket af det, og lægerne siger også altid, at det spiller en rolle om nogle i ens familie lider af en spiseforstyrelse. Det skulle øge chancen for selv at få en. Men i dag er hun sådan cirka ovre sin depression, men eftersom jeg selv er spiseforstyrret, bruger vi ikke rigtig tid på andet end at finde kalorielavt mad. Og så er det jo aldrig nemt for hende, for hvis hun må spise lidt mad, synes jeg straks er det er uretfærdigt, selvom det selvfølgelig er til mit eget bedste.

Puh, det blev vidst en længere smørre... Smile

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Søn 06 maj 2012, 21:27

Velkommen til Very Happy
Og bare rolig, du skal nok lære at finde rundt her inde det er ikke så svært Wink

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Søn 06 maj 2012, 21:49

SheIsn'tLikeYou skrev:Velkommen til Very Happy
Og bare rolig, du skal nok lære at finde rundt her inde det er ikke så svært Wink

Mange tak skal du have! Det er allerede begyndt at se lysere ud for mig herinde! Smile

Gæst
Gæst

Indlæg by Miss J on Søn 06 maj 2012, 21:54

Velkommen! Smile

Miss J

Antal indlæg : 1326
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Indlæg by ocularie on Søn 06 maj 2012, 21:55

Velkommen til. Håber du bliver glad for at være her! :-))

ocularie

Antal indlæg : 1075

Indlæg by Gæst on Søn 06 maj 2012, 23:35

Velkommen. Jeg er ked af det med din mor.
Du skal nok finde rundt. Jeg er også lidt ny, og jeg er blevet rimelig god. Razz

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 12:33

Mange tak alle sammen! Smile

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 14:00

Velkommen til, lyder hårdt!
Håber du finder den forståelse eller støtte du søger!!
Alt godt herfra:)

Gæst
Gæst

Indlæg by LK on Man 07 maj 2012, 14:03

Velkommen til Very Happy

Min mor har også en spiseforstyrrelse, det er et helvede at leve med, især når man skal prøve at være den "voksne", fordi de ikke kan finde ud af at være det.. Neutral

LK

Antal indlæg : 2866

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 14:06

lk skrev:Velkommen til Very Happy

Min mor har også en spiseforstyrrelse, det er et helvede at leve med, især når man skal prøve at være den "voksne", fordi de ikke kan finde ud af at være det.. Neutral

Oh, det er jeg sgu ked af at høre! Har faktisk aldrig mødt nogen før, der også havde en forældre der led under en spiseforstyrrelse. Men du har helt ret. Især når man har påtaget sig den rolle fra man var helt lille..

Gæst
Gæst

Indlæg by LK on Man 07 maj 2012, 14:11

MissAdelaide skrev:

Oh, det er jeg sgu ked af at høre! Har faktisk aldrig mødt nogen før, der også havde en forældre der led under en spiseforstyrrelse. Men du har helt ret. Især når man har påtaget sig den rolle fra man var helt lille..

Det har jeg faktisk heller ikke - eller i hvert fald ikke hvor barnet også er spiseforstyrret Very Happy lidt pudsigt egentlig..
Og ja, præcis. Og i lige måde!

LK

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 14:22

lk skrev:
MissAdelaide skrev:

Det har jeg faktisk heller ikke - eller i hvert fald ikke hvor barnet også er spiseforstyrret Very Happy lidt pudsigt egentlig..
Og ja, præcis. Og i lige måde!

Netop! Men er da glad for at høre, at jeg ikke er den eneste herinde, som også har en spiseforstyrret mor. Har din mor også perioder hvori, at hun vil være rask, hvor du så ikke er tilladt at lade være med at spise, fordi så bliver hun trigget af dig?

Gæst
Gæst

Indlæg by LK on Man 07 maj 2012, 14:26

^min mor ved slet ikke, at jeg er spiseforstyrret, og hun ved ikke engang selv, at hun også er det. Eller det ved jeg faktisk ikke om hun ved. Vi snakker aldrig om det.. Men hun vejer 48 kg, ligner et skelet og hader mad. Så det giver ligesom sig selv.

Så hun prøver at skjule det for mig - og alle andre, for den sags skyld. Hvilket jeg også selv gør. Men man "kopierer" jo også tit sine forældres opførsel...

Så min situation er nok lidt anderledes end din..
- Jeg vil SÅ gerne have at min mor kæmper for at blive rask, men på den anden side kan jeg jo ikke bede hende om det, når jeg selv er syg. Så det er lidt tricky Neutral

.. men kan godt forestille mig hvordan i bare hiver hinanden med ned/op i perioder, og hvor skidt det egentlig er :-S

LK

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 15:30

Ej hvor bliver jeg skræmt af at læse jeres historier Sad Men en ting jeg ihvertfald aldrig kommer til, er at sende min datter afsted uden madpakke. Til tider har jeg måske en tendens til at give hende lidt for meget mad, men hun er heldigvis god til selv at regulere og sige stop når hun er mæt. Jeg spiser også altid mine måltider sammen med hende. Måske spiser hun kød, grønt og stivelse hvor jeg så kun spiser grønt og kød. Det har jeg en teori om, er knap så skadeligt som hvis jeg slet ikke spiste. Puha, håber for alt i verden ikke jeg "smitter" hende Sad

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 18:11

Velkommen til! (:

Gæst
Gæst

Indlæg by Tigerlilli on Man 07 maj 2012, 18:16

Velkommen til Smile

Tigerlilli

Antal indlæg : 2210
Geografisk sted : Sydsjælland

http://MinHemmeligeVeninde.dk

Indlæg by LK on Man 07 maj 2012, 19:31

Miss bella:

Altså det lyder som om du ikke gør mad til et "farligt" område foran din datter. Altså bare det at du viser at det er okay at spise, spiser sammen med hende, giver hene mad med osv. er godt!
Men tror også at det rigtig meget handler om at vise ens børn at de er "gode nok" som de er, eller hvad man siger. At bekræfte dem og styrke deres selvtillid og selvværd så godt som muligt. Det vil medvirke til at de ikke får det behov for at stræbe efter at blive perfekt, som spiseforstyrrede jo har, fordi man ikke føler sig "god nok".
Razz men så længe du er opmærksom på det - det er kun godt!

LK

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 20:02

Mange tak skal I have! Smile

Miss bella, jeg må sige det samme som lk. At vise hende, at mad ikke er en fjende, er vigtigt. Og det at du er bekymret for hende, viser jo også en del. Min mor var aldrig bekymret for, at jeg fik en spiseforstyrrelse. Det har jo "været op til mig selv", sådan som hun nu engang formulerer det.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 20:25

velkommen til I love you

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 20:27

sandra-noa skrev:velkommen til I love you

Mange tak! Smile

Gæst
Gæst

Indlæg by c.agerboe on Man 07 maj 2012, 22:32

Velkommen! Smile

c.agerboe

Antal indlæg : 536

Indlæg by Gæst on Man 07 maj 2012, 22:49

Hvor er i søde begge to Smile Tror bare jeg går lidt i panik hver gang jeg hører noget om børn med forældre som har problemer af den ene eller den anden slags.. Man ønsker jo kun det bedste for sit barn Smile

Gæst
Gæst

Indlæg by c.agerboe on Tirs 08 maj 2012, 09:33

Så I den udsendelse på TV3 i går om mødre og døtre med lidt specielle motions- og kostvaner? Det var tankevækkende.

c.agerboe

Antal indlæg : 536

Indlæg by LK on Tirs 08 maj 2012, 11:24

Nej desværre :-(

LK

Indlæg by Gæst on Tirs 08 maj 2012, 15:27

MissBella skrev:Hvor er i søde begge to Smile Tror bare jeg går lidt i panik hver gang jeg hører noget om børn med forældre som har problemer af den ene eller den anden slags.. Man ønsker jo kun det bedste for sit barn Smile

Det er jo klart! Jeg er sikker på, at du er en fantastisk mor! I love you

c.agerboe, har desværre ikke den kanal Sad

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content Today at 01:29

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen