Kæreste...

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Kæreste...

Indlæg by Gæst on Man 03 dec 2012, 00:40

Hej alle sammen!
Jeg starter lige med at introducerer migselv. Jeg er en dreng på 16 år som er begyndt at have noget kørende med en pige, der har en spiseforstyrrelse.

Jeg synes, at hun er virkeligt sød og dejlig - og jeg prøver virkelig ivrigt at finde ud af, hvordan hun har det.

Jeg forstår selvfølgeligt på ingen måde hendes sygdom, men jeg vil bare rigtigt gerne se hende glad! Er der nogen der har nogle tips til, hvordan man gør en anoretiker super glad?

Alle svar er meget velkomne!
Tusind tak!

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: Kæreste...

Indlæg by Butterfly on Man 03 dec 2012, 00:58

Først og fremmest, hvor er det dog en sød tanke og utrolig betænksomt at du sætter dig så meget ind i din kærestes situation. Desværre tror jeg ikke denne side vil bidrage med noget godt til jeres forhold, da spiseforstyrrelsen/diagnosen nok hurtigt vil skabe en kløft mellem Jer fremfor, at du ser hende - som nu - som en sød og dejlig pige med en spiseforstyrrelse.
Mit råd til dig er, at du støtter din kæreste i kampen og ikke fordømmer hende, hvis maden bliver for svær, men samtidig skubber lidt på.
Herudover har mange spiseforstyrrede det svært med intim kontakt, så da skal du ikke være for pushy og virkelig passe på med at overskride hendes grænser. Jeg kan kun tale af egen erfaring, men mine "problemområder" er især hofterne.
Mange spiseforstyrrede føler sig heller ikke elskværdige eller gode nok, og spiseforstyrrelsen vil fortælle din kæreste, at du lyver for hende eller bare siger ting af pligt, men ros hende alligevel af og til. Selvom hun ikke tager det til sig, så lytter hun, og et positivt frø er sået.
Held og lykke i jeres kamp - og husk på, at Rom ikke blev bygget på én dag.
Butterfly

Antal indlæg : 1669
Geografisk sted : Århus

Indlæg by SicLuceatLux on Man 03 dec 2012, 08:37

jeg er enig med Butterfly i at denne side nok ikke vil være en hjælp for jer, men hvor er det dog dejligt at du prøver at sætte dig ind i hendes situation.
jeg mener også at du skal passe på ikke at fokusere for meget på hendes sygdom, men i stedet se hende for den hun er, men tage hensyn til hendes problemer, ikke skubbe på med hensyn til mad og intimitet, samt give små komplimenter (som du dog virkelig skal mene, aldrig sige noget du kun mener halvhjertet), ellers være overfor hende som du ville hvis hun ikke var syg, bare vis lidt hensyn.

ønsker jer alt godt Smile
SicLuceatLux

Antal indlæg : 2772
Geografisk sted : Fyn og øer

Indlæg by Gæst on Man 03 dec 2012, 08:51

Prøv at undgå at fokuser på spiseforstyrrelsen og sørg for at i laver helt almindelige sjove ting i det omfang hun kan. Jo mere opmærksomhed en spiseforstyrrelse får, jo værre bliver den ofte. Så se din søde kæreste som en helt almindelig pige der har det lidt svært med maden, og ikke som en spiseforstyrret pige. Forstår du?

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen